dinsdag 19 juli 2005

Turkije en de EU

Ik geloof dat ik de enige ben die voor de toetreding van Turkije is tot de EU. Ik heb overigens tegen gestemd bij het referendum. De EU zal democratisch zijn, of niet zijn. Lijkt me de enige manier om tot integratie te komen. Begrijp ook niet dat er politici zijn die vinden dat democratie niet haalbaar is voor de EU. Willen ze een speeltuintje waar kiezers niks te vertellen hebben?

Maar goed, liever Turkije erin dan Bulgarije of Roemenië. De laatste twee landen lijken me alleen maar corrupt, Turkije is (economisch) ook nog dynamisch. Kunnen we wel gebruiken in de EU. Dat ze daar moslim zijn lijkt me niet zo relevant. Lijkt me juist goed om een groot moslimland in de EU te hebben, al was het maar om Al Quaida de loef af te snijden.

Geen opmerkingen: