vrijdag 27 oktober 2006

Boodschap in een flesje


Was de Police nou goed? Stewart Copeland (geen familie van Aaron, denk ik) heeft een film gemaakt over zijn Police-tijd, las ik in de krant. Die vent heeft nog precies dezelfde kop als 30 jaar geleden, zag ik. Ik vroeg me af of ik de Police nou goed vond. Message in a Bottle wel. Zodra ik Stairway to Heaven echt ken ga ik het riffje van Message in a Bottle nog eens goed leren.

Ik heb in 1979 voor de open deur van de geluidswagen staan luisteren toen ze optraden in de Vliegermolen in Voorburg, een domme sporthal. Maar dus niet in de sporthal. Every breath you take is toch eigenlijk wel een slecht nummer, vooral het refreintje. Volgens mij was het net niet wat, die Police. Net als Sting in zijn eentje. Wel mooie dingen, maar te veel missers. Laatst How insensitive in zijn vertolking gedownload. Niet om aan te horen.

Geen opmerkingen: