donderdag 26 oktober 2006

Stemmen


Ik heb de Stemwijzer gedaan en ik scoorde het meest bij D66, daarna de Partij voor de Dieren en Groen Links. Daarna nog de ChristenUnie en pas toen de Partij van de Arbeid. Terwijl ik daar altijd op stem.

Moet ik dan maar eens niet doen? Ik heb bij Woutertje Bos sterk het gevoel dat hij vooral op het kussen wil zitten.

[Ik heb ineens iets raars, ik schrijf ineens alle woorden verkeerd. Wat krijgen we nou? Ik ga even kijken of ik het weer normaal kan. De kat die krabt de krullen van de trap. Dat ziet er heel normaal uit. Ik denk dat ik toch maar even ga slapen. Oververmoeidheid?]

Even ter toelichting op de laatste opmerking, vijf jaar later. Ik heb in dat jaar twee keer meegemaakt dat ik ineens betekenisloze test zat te tikken. De eerste keer ben ik even op de bank gaan liggen, waarna het ophield, maar de tweede keer heb ik ook maar een afspraak gemaakt met de huisarts. Daar gingen drie dagen overheen. De huisarts schrok zich dood en begon me eerst uit te kafferen waarom ik niet meteen was langsgekomen ("Nou dokter, als ik je assistente aan de lijn krijg, kan ik altijd pas na drie dagen terecht") en belde toen meteen staande het consult voor een afspraak met de TIA-poli. En ik moest bloedverdunners slikken. Na een dag testjes bij de poli was wel duidelijk dat er geen sprake was van enig hersenletsel of zo. Vreemd genoeg adviseerde de neuroloog me wel door te gaan met de bloedverdunners, want die konden geen kwaad. Toen heb ik heel flink gezegd dat ze als ze geen kwaad deden ze vast ook niet hielpen en dat ik daar dus niet aan begon. Dat vond hij eigenlijk ook wel goed.

Geen opmerkingen: