zaterdag 27 januari 2007

Van het zonnetje genieten


Maandagmorgen om half zeven vertelde WeatherNews me door de radio dat ik die dag van het zonnetje zou kunnen genieten, maar dat het weer verderop in de week niet meer zo fraai zou zijn.

Het helpt niet bij het opstaan om als een halve gare aangesproken te worden, want halve garen hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel en hoeven zichzelf niet uit bed te sleuren, maar nog erger was dat ik geacht (bevolen?) werd van een zonnetje te genieten waarvan ik helemaal niet kan genieten, want het hoort hier nu te vriezen en te sneeuwen.

Je gaat slachtoffers van de klimaatverandering die zich deze winter ineens onmiskenbaar opdringt toch niet wijsmaken dat het fijn is dat je al bijna in je korte broek de straat op kan? De ijsbeer staat op uitsterven! Hoewel ik de dodo eigenlijk zelden mis en ik het wel geruststellend vind dat ik niet meer tegen een mammoet aan kan botsen als ik hier de hoek om sla, wil ik wel graag kou in de winter en warmte in de zomer en tussendoor van allebei wat.

Heeft WeatherNews besloten de klimaatverandering te negeren en er gewoon een gezellige boel van te maken? Vol goede moed de ondergang tegemoet? Ook een manier om met de inconvenient truth om te gaan.

Geen opmerkingen: